Välkommen till Karlshamns tennisklubb

Karlshamns Tennisklubb är en klubb med anor långt tillbaka i tiden. Vår verksamhet är under vår, höst och vinter förlagd till tennishallen i Sternö Vindhamn. Under sommaren spelar vi på de klassiska banorna i Kollevik.

Här hittar du den information du behöver för att börja spela tennis, på egen hand eller med tränare. Vi hoppas att du kommer att uppskatta sporten lika mycket som vi gör. Kom ihåg, det är aldrig för sent att börja spela!

Följ oss gärna på Facebook, "Karlshamns Tennisklubb". Här lägger vi ut information som snabbt behöver nå våra medlemmar samt att ni här lika snabbt och enkelt kan komma i kontakt med oss.

Vi finns också på Instagram som "karlshamnstk".

Per Lundgren, ordförande: perlundgren5@gmail.com, 0721-59 81 03

Anders Björnsson, kassör

Inger Jogerheim, sekreterare

Eva Tigerman Enckell, ledamot

Rebecca Sebernby, ledamot

Våra målsättningar

• Ytterligare utöka ungdomsverksamheten såväl under sommar- som vinterhalvåret.
  • Utveckla sociala aktiviteter för ungdomar och vuxna i klubben.
  • Skapa gynsammare förutsättningar för tävlingsverksamheten.
  • Utöka antalet medlemmar inom samtliga ålderskategorier.
  • Utöka samarbetet med skolorna och erbjuda elever möjlighet att prova på tennis, till exempel idrotts- och aktivitetsdagar.
  • Samarbeta med kommunens företag och bidra till personalvård genom att erbjuda personalaktiviteter med mera.

Vår långsiktiga målsättning för klubben är att bedriva en verksamhet som bidrar till att utöka kommunens attraktionskraft genom ett bra utbud av fritidsaktiviteter. Vi ser gärna också ett nära samarbete med övriga racketsporter beträffande en gemensam rackethall.